Liceum Ogólnokształcące nr XI
im. Stanisława Konarskiego
we Wrocławiu

eTwinning - Minds & Hearts 2022

                                                          Link do uczniowskiej prezentacji projektu

Link do relacji na Instagramie

Strona projektu:https://sites.google.com/view/etwinning-mindsandhearts/home?authuser=0

 

Wirtualna klasa:
https://twinspace.etwinning.net/198648/home

Szkoły partnerskie:

Lycée Michelet, Grecja
IES Vicente Aleixandre, Hiszpania
ITTS “A. Volta”, Włochy

Obszary tematyczne:
Rozwój inteligencji emocjonalnej.

Uczniowie z Polski, Hiszpanii, Włoch i Grecji przeszli przez serię refleksyjnych ćwiczeń, aby zwiększyć swój poziom inteligencji emocjonalnej EQ i lepiej radzić sobie z negatywnymi skutkami izolacji i bariery w stosunkach międzyludzkich oraz różnymi sytuacjami  w przyszłości. Rozwijali swoje umiejętności komunikacyjne i społeczne poprzez współdziałanie i współpracę w międzynarodowych zespołach. Słuchając porad ekspertów (rozmowy TED / filmiki edukacyjne)  odkrywali jak emocje wpływają na sposób, w jaki reagujemy na innych i kształtują sposób, w jaki inni nas widzą. Docenili istotną rolę jaką odgrywają dobre relacje społeczne aby cieszyć się pełnią życia i odnieść sukces w życiu zawodowym i społecznym.

ZADANIA PROJEKTOWE

1. This is who I am

Uczestnicy przygotowali kolaż zdjęć, który symbolicznie pokazuje kim są, jakie są ich wartości, zainteresowania, talenty i przekonania.

2. Master your emotions - uczymy się rozpoznawać i nazywać swoje pozytywne i negatywne uczucia oraz nimi zarządzać. Dyskutowaliśmy na Forum.

3. Test your EQ 

Zbadaliśmy testem poziom własnej dojrzałości emocjonalnej identyfikując obszary wymagające prac

4. Count your blessing / Practise happiness.

Sposobem na radzenie sobie z negatywnymi emocjami może jest zastąpienie ich pozytywnymi myślami. W tym ćwiczeniu uczyliśmy się dostrzegać pozytywne strony życia i być za nie wdzięcznym. Powstała tablica podziękowań:

5. Advent calendar. 

W okresie świątecznym partnerzy dzieliliśmy się małymi upominkami umieszczonymi w okienkach kalendarza adwentowego. Były to życzenia, cytaty, piosenki okolicznościowe, fragmenty filmów, itp.

6. Decoding facial expression.

Uczyliśmy się nazywać emocje odczytane na ludzkich twarzach a potem wszystkie szkoły stworzyły zgadywankę.

7. Team research.

Uczniowie naszej szkoły weszli w skład 8 międzynarodowych drużyn, które samodzielnie badały wybrane aspekty inteligencji emocjonalnej: gniew, depresja, samotność, poczucie własnej wartości i relacje międzyludzkie, poszukując  rozwiązań problemów:

Team 1: Oliwia, Klaudia, Lucía, Sara, Jaime;   Mattia I., Andrea C., Alessandro
Team 2: Lena, Anita; Fotis, Konstantinos, Vasiliki K., Yago, Ángel, Paco A.;   Davide N Gianmarco,, Francesco
Team 3: Bartek, Natalia; Georgia, Anthi, Xenia-Zoi,  Ismael, Alejandro, Inmaculada, Ying Ying;   Nicola. Alessio
Team 4: Dobrusia, Wiktoria B;  Vasiliki L., Eleni-Zoi, Archodis, Leonor, Rodrigo, Julia, Carmen B.;   Davide C., Mattia G
Team 5: Paulina, Wiktoria;  Eleni, Zoi, Marina,  Carmela, Pablo, Nerea;   Tommaso, Filippo
Team 6: Niki,A. Maja  Stavroula, Eleftheria, Evdoxia,  José Mª, Cecilia, Paco;  Matteo, Francesco B., Andrea P.
Team 7: Karolina, Wiktoria M; Vasiliki krikou, Vasiliki Krikeli, Venetia,  Antonio, Lucía M., Paula;   Fabio, Daniele, Anton
Team 8: Sabrina, Oliwia;   Panagiotis K., Panagiotis M., Dionisia, Carmen V., Alejandro R., Pablo L.; Pietro, Ivan, Michele
Drużyny komunikowały się i efektywnie współpracowały co doprowadziło do powstania  prezentacji multimedialnych, infografik i pokazów slajdów.

 

Wszyscy uczestnicy projektu dokładnie analizowali prezentacje aby móc zagłosować i wybrać najlepszą. Tym sposobem uczyli się wykorzystując materiał przygotowany przez rówieśników (peer teaching).

8. Let's play Kahoot.

Sposobem na sprawdzenie zrozumienia wszystkich badanych aspektów inteligencji emocjonalnej była gra Kahoot, gdzie uczniowie LO XI osiągnęli wysokie wyniki.

 9. Produktem finalnym jest strona internetowa projektu gdzie zamieszczono założenia i rezultaty projektu:

https://sites.google.com/view/etwinning-mindsandhearts/home?authuser=0

 

10. Ewaluacja projektu.

Na zakończenie uczniowie ocenili swoje osiągnięcia w projekcie za pomocą ankiety ewaluacyjnej w formularzu Google.

 

11. Self- assessment and Good-byes.

Uczestnicy projektu dokonali samooceny i podziękowali swoim partnerom za współpracę.

Zobacz także: