Liceum Ogólnokształcące nr XI
im. Stanisława Konarskiego
we Wrocławiu

Archiwum

Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 7 września 2015 r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2015/2016

(FRAGMENTY - całość komunikatu - http://www.cke.edu.pl/images/_KOMUNIKATY/20150907_Komunikat_o_dostosowaniach_Egzamin_maturalny.pdf)

(...)

1.Dostosowanie formy egzaminu maturalnego polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy dostosowanych do potrzeb i możliwości zdających.
2. Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu maturalnego polega między innymi na:
a.zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym
zdającego
b.zapewnieniu zdającemu miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
c.wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych
d.odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu maturalnego
e.ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu maturalnego, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 ustawy, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne zdającego
f.zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu maturalnego
nauczyciela wspomagającego zdającego w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia
niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu ze zdającym lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych.

(...)

Zdający uprawnieni do dostosowania:
1. posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność
2. posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym
3. posiadający orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
4. chory lub niesprawny czasowo
5. posiadający opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, w tym: z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią
6. absolwent, który w roku szkolnym 2015/2016 był objęty pomocą
psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na:
a.trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą
b.zaburzenia komunikacji językowej
c. sytuację kryzysową lub traumatyczną
7. absolwent, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu

(...)

Pełna treść komunikatu:
http://www.cke.edu.pl/images/_KOMUNIKATY/20150907_Komunikat_o_dostosowaniach_Egzamin_maturalny.pdf

28 września 2015 | Powrót do spisu wiadomości