m/e Legitymacja
PROCEDURA WYDAWANIA e- LEGITYMACJI oraz mLEGITYMACJI
Od 13 lipca br. szkoła będzie wydawać uczniom e-legitymacje, (papierowe legitymacje wydane przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, zachowują ważność do czasu odpowiednio zakończenia przez ucznia kształcenia w danej szkole)
Zdjęcie do e-legitymacji powinno być dołączone poprzez dziennik elektroniczny LIBRUS, lub wysłane na adres sekretariatu sekretariat.lo11@wroclawskaedukacja.pl, oraz spełniać te same wymagania dot. wizerunku osoby co zdjęcie do obecnie obowiązującego dowodu osobistego oraz określone niżej wymagania techniczne:
- osoba przedstawiona jest w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów,
- jednolite jasne tło,
- dobra ostrość i naturalne kolory,
- wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii,
- widać wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice,
- rozmiar 500 x 625 pikseli,
- plik w formacie JPG,
- rozmiar pliku ze zdjęciem do 16 megabajtów (16 MB).
Na wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia – szkołą wyda również mLegitymację, szkolną stanowiącą dokument elektroniczny przechowywany i prezentowany przy użyciu oprogramowania przeznaczonego dla urządzeń mobilnych, o którym mowa w art. 19e ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2023 r. poz. 57), zwaną dalej „mLegitymacją szkolną”.
- W przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana mLegitymacja szkolna, szkoła ponownie wydaje mLegitymację szkolną. Rodzice/opiekunowie prawni ucznia/uczniowie pełnoletni pobierają ze strony internetowej szkoły wniosek o wydanie mLegitymacji, wypełniają go i składają w sekretariacie szkoły.
- Rodzice/opiekunowie prawni/uczniowie pełnoletni przesyłają na adres sekretariat.lo11@wroclawskaedukacja.pl aktualne zdjęcie legitymacyjne dziecka (format: jpg, wymiary: min 480x600px max 1440x1800 px (format 4:5),rozmiar pliku: 1MB - 5MB)
- Po złożeniu wniosku oraz przesłaniu zdjęcia, pracownik sekretariatu w ciągu 14 dni przekazuje rodzicowi/opiekunowi prawnemu/uczniowi pełnoletniemu za pośrednictwem dziennika elektronicznego informację o wygenerowanym kodzie QR oraz kodzie aktywacyjnym.
- Kody uwierzytelniające – kod QR oraz kod aktywacyjny – rodzice/opiekunowie prawni/uczniowie pełnoletni mogą odebrać także (za potwierdzeniem odbioru) osobiście w sekretariacie szkoły.
- Kod należy aktywować w ciągu 30 dni od momentu wygenerowania w systemie.
- Rodzic/opiekun prawny ucznia uruchamia i loguje się do aplikacji „mObywatel” dodając opcję „dodaj legitymację” następnie:
- zapoznaje się z informacją o procesie aktywacji „mLegitymacji”,
- zapoznaje się z regulaminem i akceptuje go,
- zapoznaje się z klauzulą informacyjną przetwarzania danych,
- wyraża zgodę dla systemu Android na używanie zasobów (jeśli taka zgoda nie została udzielona),
- wprowadza (zeskanowuje) kod QR otrzymany w szkole,
- wprowadza kod aktywacyjny otrzymany w szkole
- zatwierdza komunikat i wczytuje dane legitymacji do aplikacji „mObywatel”.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2023 r., poz. 1120)
- art. 11 ust. 1d ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.