Minds & Hearts 2022
eTwinning to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Program istnieje od 2005 i zgromadził już niemal 400 tysięcy nauczycieli z całej Europy.
S.A.F.E.
prezentacja projektu S.A.F.E. 2024
Minds & Hearts 2022
Link do uczniowskiej prezentacji projektuLink do relacji na Instagramie
Strona projektu:https://sites.google.com/view/etwinning-mindsandhearts/home?authuser=0
Wirtualna klasa:
https://twinspace.etwinning.net/198648/home
Szkoły partnerskie:
Lycée Michelet, Grecja
IES Vicente Aleixandre, Hiszpania
ITTS “A. Volta”, Włochy
Obszary tematyczne:
Rozwój inteligencji emocjonalnej.
Uczniowie z Polski, Hiszpanii, Włoch i Grecji przeszli przez serię refleksyjnych ćwiczeń, aby zwiększyć swój poziom inteligencji emocjonalnej EQ i lepiej radzić sobie z negatywnymi skutkami izolacji i bariery w stosunkach międzyludzkich oraz różnymi sytuacjami w przyszłości. Rozwijali swoje umiejętności komunikacyjne i społeczne poprzez współdziałanie i współpracę w międzynarodowych zespołach. Słuchając porad ekspertów (rozmowy TED / filmiki edukacyjne) odkrywali jak emocje wpływają na sposób, w jaki reagujemy na innych i kształtują sposób, w jaki inni nas widzą. Docenili istotną rolę jaką odgrywają dobre relacje społeczne aby cieszyć się pełnią życia i odnieść sukces w życiu zawodowym i społecznym.
ZADANIA PROJEKTOWE
1. This is who I am
Uczestnicy przygotowali kolaż zdjęć, który symbolicznie pokazuje kim są, jakie są ich wartości, zainteresowania, talenty i przekonania.
2. Master your emotions - uczymy się rozpoznawać i nazywać swoje pozytywne i negatywne uczucia oraz nimi zarządzać. Dyskutowaliśmy na Forum.
3. Test your EQ
Zbadaliśmy testem poziom własnej dojrzałości emocjonalnej identyfikując obszary wymagające prac
4. Count your blessing / Practise happiness.
Sposobem na radzenie sobie z negatywnymi emocjami może jest zastąpienie ich pozytywnymi myślami. W tym ćwiczeniu uczyliśmy się dostrzegać pozytywne strony życia i być za nie wdzięcznym. Powstała tablica podziękowań:
5. Advent calendar.
W okresie świątecznym partnerzy dzieliliśmy się małymi upominkami umieszczonymi w okienkach kalendarza adwentowego. Były to życzenia, cytaty, piosenki okolicznościowe, fragmenty filmów, itp.
6. Decoding facial expression.
Uczyliśmy się nazywać emocje odczytane na ludzkich twarzach a potem wszystkie szkoły stworzyły zgadywankę.
7. Team research.
Uczniowie naszej szkoły weszli w skład 8 międzynarodowych drużyn, które samodzielnie badały wybrane aspekty inteligencji emocjonalnej: gniew, depresja, samotność, poczucie własnej wartości i relacje międzyludzkie, poszukując rozwiązań problemów:
Wszyscy uczestnicy projektu dokładnie analizowali prezentacje aby móc zagłosować i wybrać najlepszą. Tym sposobem uczyli się wykorzystując materiał przygotowany przez rówieśników (peer teaching).
8. Let's play Kahoot.
Sposobem na sprawdzenie zrozumienia wszystkich badanych aspektów inteligencji emocjonalnej była gra Kahoot, gdzie uczniowie LO XI osiągnęli wysokie wyniki.
9. Produktem finalnym jest strona internetowa projektu gdzie zamieszczono założenia i rezultaty projektu:
https://sites.google.com/view/etwinning-mindsandhearts/home?authuser=0
10. Ewaluacja projektu.
Na zakończenie uczniowie ocenili swoje osiągnięcia w projekcie za pomocą ankiety ewaluacyjnej w formularzu Google.
- Ankietowanym podobała się tematyka projektu i możliwość mówienia o swoich uczuciach.
- Docenili możliwość współpracy w środowisku międzynarodowych i posługiwania się językiem angielski oraz nowoczesnymi narzędziami TIK.
- Rozwinęli się w zakresie krytycznego i kreatywnego myślenia, umiejętności społecznych i współpracy w grupie.
- Praca metodą projektu zyskała większe uznanie niż tradycyjne lekcje.
- Uczniom podobała się tematyka projektu i możliwość rozwijania inteligencji emocjonalnej w dyskusji z rówieśnikami
11. Self- assessment and Good-byes.
Uczestnicy projektu dokonali samooceny i podziękowali swoim partnerom za współpracę.