Minds & Hearts 2022
eTwinning to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Program istnieje od 2005 i zgromadził już niemal 400 tysięcy nauczycieli z całej Europy.
S.A.F.E.
prezentacja projektu S.A.F.E. 2024
Minds & Hearts 2022
Link do uczniowskiej prezentacji projektuLink do relacji na Instagramie
Strona projektu:https://sites.google.com/view/etwinning-mindsandhearts/home?authuser=0
Wirtualna klasa:
https://twinspace.etwinning.net/198648/home
Szkoły partnerskie:
Lycée Michelet, Grecja
IES Vicente Aleixandre, Hiszpania
ITTS “A. Volta”, Włochy
Obszary tematyczne:
Rozwój inteligencji emocjonalnej.
Uczniowie z Polski, Hiszpanii, Włoch i Grecji przeszli przez serię refleksyjnych ćwiczeń, aby zwiększyć swój poziom inteligencji emocjonalnej EQ i lepiej radzić sobie z negatywnymi skutkami izolacji i bariery w stosunkach międzyludzkich oraz różnymi sytuacjami w przyszłości. Rozwijali swoje umiejętności komunikacyjne i społeczne poprzez współdziałanie i współpracę w międzynarodowych zespołach. Słuchając porad ekspertów (rozmowy TED / filmiki edukacyjne) odkrywali jak emocje wpływają na sposób, w jaki reagujemy na innych i kształtują sposób, w jaki inni nas widzą. Docenili istotną rolę jaką odgrywają dobre relacje społeczne aby cieszyć się pełnią życia i odnieść sukces w życiu zawodowym i społecznym.
ZADANIA PROJEKTOWE
1. This is who I am
Uczestnicy przygotowali kolaż zdjęć, który symbolicznie pokazuje kim są, jakie są ich wartości, zainteresowania, talenty i przekonania.
2. Master your emotions - uczymy się rozpoznawać i nazywać swoje pozytywne i negatywne uczucia oraz nimi zarządzać. Dyskutowaliśmy na Forum.
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3215.jpg)
3. Test your EQ
Zbadaliśmy testem poziom własnej dojrzałości emocjonalnej identyfikując obszary wymagające prac
4. Count your blessing / Practise happiness.
Sposobem na radzenie sobie z negatywnymi emocjami może jest zastąpienie ich pozytywnymi myślami. W tym ćwiczeniu uczyliśmy się dostrzegać pozytywne strony życia i być za nie wdzięcznym. Powstała tablica podziękowań:
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3219.jpg)
5. Advent calendar.
W okresie świątecznym partnerzy dzieliliśmy się małymi upominkami umieszczonymi w okienkach kalendarza adwentowego. Były to życzenia, cytaty, piosenki okolicznościowe, fragmenty filmów, itp.
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3220.jpg)
6. Decoding facial expression.
Uczyliśmy się nazywać emocje odczytane na ludzkich twarzach a potem wszystkie szkoły stworzyły zgadywankę.
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3221.jpg)
7. Team research.
Uczniowie naszej szkoły weszli w skład 8 międzynarodowych drużyn, które samodzielnie badały wybrane aspekty inteligencji emocjonalnej: gniew, depresja, samotność, poczucie własnej wartości i relacje międzyludzkie, poszukując rozwiązań problemów:
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3230.jpg)
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3222.jpg)
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3223.jpg)
Wszyscy uczestnicy projektu dokładnie analizowali prezentacje aby móc zagłosować i wybrać najlepszą. Tym sposobem uczyli się wykorzystując materiał przygotowany przez rówieśników (peer teaching).
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3224.jpg)
8. Let's play Kahoot.
Sposobem na sprawdzenie zrozumienia wszystkich badanych aspektów inteligencji emocjonalnej była gra Kahoot, gdzie uczniowie LO XI osiągnęli wysokie wyniki.
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3225.jpg)
9. Produktem finalnym jest strona internetowa projektu gdzie zamieszczono założenia i rezultaty projektu:
https://sites.google.com/view/etwinning-mindsandhearts/home?authuser=0
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3226.jpg)
10. Ewaluacja projektu.
Na zakończenie uczniowie ocenili swoje osiągnięcia w projekcie za pomocą ankiety ewaluacyjnej w formularzu Google.
- Ankietowanym podobała się tematyka projektu i możliwość mówienia o swoich uczuciach.
- Docenili możliwość współpracy w środowisku międzynarodowych i posługiwania się językiem angielski oraz nowoczesnymi narzędziami TIK.
- Rozwinęli się w zakresie krytycznego i kreatywnego myślenia, umiejętności społecznych i współpracy w grupie.
- Praca metodą projektu zyskała większe uznanie niż tradycyjne lekcje.
- Uczniom podobała się tematyka projektu i możliwość rozwijania inteligencji emocjonalnej w dyskusji z rówieśnikami
11. Self- assessment and Good-byes.
Uczestnicy projektu dokonali samooceny i podziękowali swoim partnerom za współpracę.
![](https://lo11.wroclaw.pl/website/files/photos/1/482/3228.jpg)